jueves, 30 de enero de 2014

Práctica 4- Segunda avaliación: Xestión de usuarios e permisos

Creación de grupos de usuarios
Linux e Windows son sistemas multiusos. Isto permite que varias persoas podan usar o mesmo ordenador para realizar tarefas. Ambos sistemas operativos xestionan a información asignando contas aos distintos usuarios. Dependendo do tipo de usuario, e os permisos que teña, o sistema permitelle o acceso aos recursos aos que esté autorizado.

Identificación

Para entregar nun sistema operativo multiusuario solicítase un nome de usuario (login) e un contrasinal (pasword).
Unha vez introducidos estos datos, o sistema operativo permite o acceso aos recursos que se teñan autorizados dependendo do tipo de usuario.

Inicio de sesión Windows
Inicio de sesión en Linux
Xestión de contas
  • Contas en Windows. As contas dos usuarios xestiónanse desde Contas de Usuario no panel de control. Pódense crear novas contas, modificar ou eliminar as existentes, etc.
  • Contas en Linux. Os usuarios e grupos de Linux configúranse desde as ferramentas de configuración do sistema.
Contas de usuario en Windows
Espacio de traballo
Ao espacio de traballo dun usuario chámaselle Conta de usuario. A cada conta asígnaselle un directorio específico no disco duro donde se almacena toda a información de cada usuario, seus documentos, favoritos, personalización do escritorio, etc.
Por exemplo, a conta de usuario María almacénase do seguinte modo:
Sistema operativo: Windows; Directorio: C:/Documents and Settings/maria
Sistema operativo: Linux; Directorio: /home/maria

Tipos de usuarios
Normalmente no sistema operativo existe un Administrador e o resto son Usuarios.
  • Administrador ou root. É o encargado da configuración e mantemento do sistema. Ten acceso e privilexios sobre todolos recursos. Pode instarlar ou desinstarlar programas o hardware, xestionar aos usuarios,etc.
  • Uuario. É quen utiliza o sistema operativo e ten acceso aos recursos que o administrador lle permite. Non pode cambiar a configuración nin eliminar arquivos esenciais.
  • Grupo. Os usuarios asócianse en forma de grupos para facilitar certas tarefas, como compartir recursos. Cada usuario podrá acceder aoos seus propios recursos e aos do grupo ao que pertence. Exemplos de grupos son Alumnos, Profesores, Invitados, etc.
Adxudicación de permisos en Linux
En Linux os permisos son de lectura (r), escritura (w) e execución (x). Hay que especificar cada un destes permisos para o Propietario, quen é quen crea o recurso, para o Grupo ao que pertence o propietario e para o Resto de usuarios.
Para establecer permisos:
  1. Facer clic co botón dereito do rato sobre o arquivo ou carpeta e seleccionar Propiedades
  2. Seleccionar a pestana Permisos.
Os permisos dos arquivos móstranse como unha línea de 10 letras. O significado de cada letra é o seguinte:
t; Tipo: direcctorio (d), arquivo (-)
rwx; Resto de usuarios
rwx; Grupo
rwx; Resto de usuarios
Se aparece a letra correspondente significa que o permiso está concedido, se no seu lugar aparece un guión (-) significa que está denegado.

Establecer permisos en Linux
Adxudicación de permisos en Windows
Para definir, ver, cambiar ou quitar permisos de arquivos e carpetas en Windows:
  1. Facer clic co botón dereito do rato no arquivo ou carpeta e seleccionar Propiedades.
  2. Seleccionar pestana Seguridade. Móstrase un listado de todolos grupos ou usuarios que teñen dereitos sobre o obxeto.
  3. Utilizar o botón Quitar para eliminar os usuarios que non tendrán acceso, ou ben, Agregar para añadir novos usuarios.
  4. Ao seleccionar un grupo ou usuario móstrase os permisos de usuario que dispón puidéndose permitir ou denegar cada un deles.
Se na ventá Propiedades non se mostra a pestana seguridade:
  1. Facer clic no Inicio.
  2. Entrar no Panel de Control.
  3. Seleccionar Aparencia e temas.
  4. Entrar en Opcións de carpeta.
  5. Na pestana Ver, descasctivar a casilla Utilizar usos compartidos siple de arquivos, que se encontra no apartado Configuración avanzada.    Páxina web sobre o tema
Establecer permisos en Windows
Búsquedad de contas de usuario
Para buscar un conta de usuario en particular hai que abrir Usuarios e equipos de Active Directory dende o menú Ferramentas administrativas e, na barra de ferramentas, pulsar a icona Encontrar.Isto abre o cadro de dialogo Buscar Usuarios, contactos e grupos. Se se abre a lista despregable do cadro Buscar observarase que se pode utilizar esta ferramenta para buscar equipos, impresoras, carpetas compartidas, departamentos e moito máis.
Para buscar un usuario específico, hai que seleccionar o ámbito da busca no cadro En. Pódese escribir un nome, parte dun nome ou algún outro elemento descritivo que sexa parte do perfil do usuario, e pulsar Buscar agora. Unha busca con parte dun nome devolve todos os usuarios con ese elemento nos seus nomes.
Canto máis grande sexa a rede, máis especifica terá que ser a busca. Nun ámbito cunha gran rede, pódese limitar a busca a unha unidade organizativa especifica. Hai que abrir Usuarios e equipos deActive Directory dende o menú Herramientas administrativas. Hai que pulsar co botón dereito do rato na OU na que se este interesado e seleccionar Buscar no menú contextual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario